Rekonstrukcja ACL – Ćwiczenia

Celem pierwszego okresu rehabilitacji po rekonstrukcji więzadła krzyżowego przedniego są:

Oczywiście jest kilka metod rekonstrukcji zerwanego więzadła, a o jego wyborze decyduje lekarz operator. Bardzo ważne są także urazy towarzyszące, dlatego też przed wykonywaniem ćwiczeń powinieneś skonsultować się z lekarzem/fizjoterapeutą.

Zanim zaczniesz pamiętaj ! Ćwiczenia dotyczą tylko izolowanego urazu Acl i nie jest przeznaczony dla każdego, o jego dopasowaniu powinieneś porozmawiać z osobą prowadzącą.

Ćwiczenia poprawiające zgięcie i wyprost.

  1. Ślizganie piętą do pośladka leżąc.

Uwaga ! Ćwiczenia wykonuj do pojawienia się dyskomfortu, lub do kąta określonego przez osobę prowadzącą.

 

  1. 1. Ślizganie piętą do pośladka siedząc.

Uwaga ! Ćwiczenia wykonuj do pojawienia się dyskomfortu, lub do kąta określonego przez osobę prowadzącą.

  1. 2. Toczenie piłki leżąc.

Uwaga ! Ćwiczenia wykonuj do pojawienia się dyskomfortu, lub do kąta określonego przez osobę prowadzącą.

  1. 3. Toczenie piłki siedząc.

Uwaga ! Ćwiczenia wykonuj do pojawienia się dyskomfortu, lub do kąta określonego przez osobę prowadzącą.

  1. 4. Ćwiczenie wyprostu z taśmą thera-band.

Uwaga ! Ćwiczenie polega na aktywnym wyproście kolana. Błędem jest bierne ciągnięcie za taśmę, która wykonuje przeprost.

  1. 5 Ćwiczenie wyprostu przez nacisk na ręcznik.

  1. 6 Bierne rozciąganie tylnej ściany kolana.

Uwaga ! Ćwiczenie polega na biernym rozciąganiu przykurczonych struktur ! Wykonujemy je tylko wtedy gdy występuje przykurcz zgięciowy. Wykonywanie tego ćwiczenia gdy mamy już pełen wyprost/ przeprost może powodować naciąganie się więzadła.

  1. 7. Wyprost nogi zakrocznej.

Ćwiczenia poprawiające siłę.

2.0. SLR unoszenie wyprostowanej nogi.

Uwaga ! Ćwiczenie wykonujemy w ortezie zablokowanej na 0*.

2.1. SLR unoszenie nogi aktywując przywodziciele.

Uwaga ! Ćwiczenie wykonujemy w ortezie zablokowanej na 0*.

2.2. Aktywacja mięśni pośladkowych.

Uwaga ! Ćwiczenie wykonujemy w ortezie z zablokowanym kolanie.

Ćwiczenia aktywujące stopy.

3.0. Krążenie stopami.

 

Nie musisz cierpieć już dłużej!

Masz dwie opcje kontaktu ze mną: Pierwsza to kontakt telefoniczny (staram się zawsze odbierać, jeżeli nie mogę oddzwaniam tak szybko, jak tylko to możliwe). Druga to skorzystanie z formularza i umówienie się ze mną na pierwszą wizytę. Decyzja należy do Ciebie.


+ 508 813 267


Rezerwuj wizytę