Łokieć golfisty. Zapalenie nadkłykcia przyśrodkowego kości ramiennej.

Nadkłykieć przyśrodkowy kości ramiennej to niewielka wyniosłość znajdująca się w dystalnej (położonej dalej od tułowia) części tej kości. Ten niewielki guzek jest miejscem przyczepu dużej grupy mięśni zginających nadgarstek. Powtarzające się ruchu, bądź nieprawidłowe napięcie mięśni z tej grupy może doprowadzić do sytuacji w której ścięgna będą nadmiernie obciążone co w konsekwencji doprowadzi do powstania mikrouszkodzeń oraz pobudzenia włókien nocyceptywnych typu C.

Łokieć golfisty -diagnostyka różnicowa.

Aby przeprowadzić skuteczne leczenie należy wykluczyć inne czynniki patologiczne jak:

• Ucisk na nerw- to sytuacja w której nerw jest uciskany/ drażniony przez sąsiednie struktury takie jak: mięśnie, więzadła, czy kość. Drażniony nerw może dawać objawy podobne do tych jakie daje łokieć golfisty.
  • Uszkodzenie więzadeł przyśrodkowych stawu łokciowego- mowa tutaj o urazie typu naciągnięcie lub naderwanie.
  • Choroba zwyrodnieniowa stawu łokciowego.
  • Zespół ciasnoty międzypowięziowej, czyli sytuacja w której przegrody mięśniowe uciskają na struktury biegnące pomiędzy nimi, czyli na przykład nerwy lub naczynia krwionośne.

Najbardziej charakterystycznym objawem w łokciu golfisty jest ból oraz wyraźna tkliwość w okolicy nadkłykcia przyśrodkowego kości ramiennej. Ból ten nasila się przy prowokacji grupy zginaczy- zginania z oporem. Do innych objawów zaliczyć można też ból przy zaciskaniu ręki w pięść, krążeniu nadgarstkami, oraz wyczuwalne zwiększone napięcie mięśni zginaczy. Naszą diagnostykę można wspomóc badaniem obrazowym jak: USG, RTG, czy rezonans magnetyczny.

Łokieć golfisty-leczenie.

Fizjoterapia obejmowała będzie wszelkie metody powodujące rozluźnienie i zmniejszenie napięcia mięśni:

• terapia powięziowa,
  • terapia falą uderzeniową,
  • suche igłowanie,
  • masaż,
  • rozciąganie.

Oczywiście w trakcie rehabilitacji konieczne jest zrezygnowanie z powtarzających się ruchów które przyczyniają się do zwiększenia napięcia mięśniowego.

Skręcenie kostki- co robić ?

Skręcenie stawu skokowego  to powszechna kontuzja polegająca w dużej mierze na naciągnięciu mięsni, więzadeł oraz torebki stawowej, które stabilizują staw skokowy. W rehabilitacji tego urazu dostrzegam dwie skrajności: z jednej strony poszkodowany postanawia, że przeczeka i „rozchodzi” ból, z drugiej natomiast stosuje się niepotrzebne i niosące negatywne konsekwencje unieruchomienie, czasem nawet gipsem. Jak więc wygląda skręcenie stawu skokowego ? Co konkretnie ulega zniszczeniu ? No i w końcu – jak to leczyć ?

Konflikt panewkowo-udowy, FAI.

Ból w stawie biodrowym połączony z ograniczeniem zakresu ruchu może świadczyć o konflikcie panewkowo- udowym wynikający z pojawienia się narośli kostnych.